11 kurzov online marketingu, ktoré zmenili chlapcovi z úradu práce život. Mal by si ich poznať aj ty!

Ste nezamestnaní a bez pravidelného príjmu? Ja som bol tiež! Ale povedal som si, že načas dám prednosť štúdiu pred prácou. Čo mi to vôbec napadlo? Môj príbeh začína v júli roku 2016. Po 6 rokoch tvrdej práce, som musel ukončiť pôsobenie v spoločnosti, ktorú som úspešne vybudoval a to prinieslo zásadné zmeny v živote. Jednou z nich bolo to, že som sa ocitol na úrade práce. Vtedy som ešte netušil, že jedného dňa budem písať článok: 11 kurzov online marketingu, ktoré mi zmenili život.

PAPIER A PERO

Príbeh pokračuje, keď po niekoľkých týždňoch na úrade práce hodnotím s pokojom angličana svoj stav a tvorím vízie svojho života. Rozpísal som si zoznam vecí, ktoré som v živote robil a v ktorých sa cítim dobre. Vedel som, že mojou devízou je zapálenie pre kreativitu a nadšenie pre tvorivé veci. Rovnako tak som vedel, že opäť túžim po vlastnom projekte.

Ako sa však k takému niečomu dostať a ako vlastne začať, keď trčím na úrade práce?!

Z ničoho nič som započul niečo o možnosti preplatenenia akreditovaných rekvalifikačných kurzov. Vedel som, že to je to, čo som potreboval počuť. Už zanedlho som sedel v lavici a ako amatér si začal užívať 5 mesiacov školení a 21 kurzov z oblasti online marketingu, ktoré ma úplne pohltili.

Prečo online marketing? Sám neviem, napadlo mi, že vedieť o tom niečo viac, by mohlo byť dobrým odrazovým mostíkom pre nový projekt, nech bude akýkoľvek.


TIP PRE TEBA

V jednom z mojich článkov ponúkam návod na to, ako požiadať o rekvalifikačný kurz. A ak chcete, aby vám preplatili dva rekvalifikačné kurzy v hodnote 2500 €, mali by ste si prečítať aj tento článok


Čítajte môj príbeh ďalej a dozviete sa, prečo aj napriek tomu, že som ešte stále na úrade práce, píšem s takou odvahou. 


11-TKA, S KTOROU STRELÍŠ NA WEBE GÓL 

Internet Marketing – propagácia na webe:

Prvý kurz, ktorý mi vytvoril predstavu o počiatočných krokoch, ktoré treba vykonať, ak chcem pôsobiť na internete. Začal som si vytvárať obraz o tom, že byť na internete nie je sranda a ak nad tým čo i len uvažujem, robiť to poriadne by malo byť samozrejmosťou. Zoznamujem sa s názvoslovím a detailnejším prostredím online sveta.

Internet Marketing – návrh online stratégie:

Školenia pokračovali tým, aké je dôležité ujasniť si, čo vlastne chcem na internete robiť. Chcem predávať alebo niečo prezentovať? Stotožňuje sa to s mojim biznis zámerom? Mám vôbec nejaký? Poznám nástroje, ktoré internet ponúka a ktoré je nutné mať? Viem ich ovládať? V tomto momente už neviem čo skôr, ale začína ma to nesmierne baviť.

Content Marketing – tvorba obsahu:

Vnímam súvislosti s predchádzajúcimi kurzami. Rozoberá sa téma, ktorá tvorí to viditeľné na webe, definuje výpovednú hodnotu a zdôrazňuje to, ako vážne to na internete myslím. Bez správne nastaveného obsahu a spôsobu komunikácie s publikom, sa moje bytie vo virtuálnom priestore stáva len čímsi ťažko uveriteľným.

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače:

V kruhoch pochybovačov sa tradujú mýty o zbytočnosti SEA. Mýty boli zbúrané v okamihu, keď som zažil jedno z najzaujímavejších školení v živote. Pomenovanie cieľov, porovnanie konkurencie, analýza kľúčových slov, triedenie do dimenzií, návrh dokonalej štruktúry webu, starostlivosť o onpage a offpage. Po tomto kurze mi svedomie pri navrhovaní webov nedovolí zanedbať ani jednu zo spomínaných vecí.

Word Press – tvorba webstránok:

K téme programátorstva som pristupoval váhavo. Neskôr som veľmi jasne pochopil, že nie je nič dôležitejšie, ako poznať pozadie stránky a vedieť sa v nej orientovať, upravovať ju, opravovať a pohybovať sa v nej. Oči sa mi rozžiarili, keď som po tomto kurze pochopil, že ja vlastne nie som odkázaný na nikoho a jednoduchý, ale funkčný web si môžem hravo urobiť aj sám.

Adobe – grafické práce:

Grafika je samostatný vedný odbor. Po prvej hodine som však pochopil, že toto sú základy, bez ktorých by som sa ďalej možno síce pohol, ale nie na dlho. Veď čo môže byť lepšie, ako keď si viem sám poradiť s jednoduchými úpravami a nastaveniami, ktoré uľahčia moju prácu.

Začínal som vidieť zmysel všetkého čo sa učím, náväznosť a potenciál vo využití každej maličkosti. 

Copywriting – dokonalý text:

Písať texty som obľuboval, no nikdy som sa nezamyslel nad ich skutočnou silou. Vedieť pekne písať je síce milé, no ťažšie je riešiť otázky typu: kedy písať, pre koho písať a ako písať. Každá zverejnená veta rozhoduje o predaji a dôvere alebo o opaku oboch tvrdení. Chcel som to vedieť a neukrátiť sa o možnosť zatraktívniť svoju stránku a urobiť ju zrozumiteľnou pre svoje publikum.

Predo mnou bola posledná štvrtina kurzov, no už tu som vedel, že tieto informácie sú ako poklad.

Email marketing – efektívna komunikácia:

Efektívnosť sa mi páči. Presne vystihuje e-maily tým, čím naozaj sú. Môžem si zozbierať databázu kontaktov na klientov, čitateľov, podporovateľov a pravidelne ich informovať o živote projektu. Viem byť s nimi v kontakte, zaujímať sa o nich, zbierať ich názory a dať im tým najavo, že mi na nich záleži. Môže toto všetko vystihovať niečo viac, ako slovo efektívny?

Facebook marketing – reklama a manažment:

Pár facebook stránok som už spravoval, snažil sa cez ne vytvárať predaj a podporovať web, no nebolo to jednoduché. Facebook ako najväčšie sociálne médium na webe láme hlavu nie jednému správcovi. Na kurze som si uvedomil, že ak mi už facebook má pojedať nejaké peniažky, bolo by rozumné vedieť ho dobre ovládať.

PPC kampane – platená reklama na internete:

Netušil som, že PPC kampane cez Google Adwords sa radia k najefektívnejšie forme reklamy. Dôvod je, že môžem mieriť reklamou presne na tých, ktorí ma hľadajú a platím za samotný klik, nie za zobrazenie. Potešil som sa, keď som pochopil, že môžem takto ľahko podporiť svoj web a zároveň budovať povedomie o mojej značke.

Analytics – štatistiky a meranie:

Trefne nastavený posledý kurz. Veď načo by mi bolo to všetko, čo som sa naučil, ak by som to nevedel zmerať, vyhodnotiť a optimalizovať. Štúdium som ukončil nástrojom, ktorý mi dá odpovede na väčšinu otázok, ktoré sa týkajú existencie na internete. Bez sledovania a vyhodnocovania v Analytics by som len triafal do prázdna.


REŠPEKT PRED ONLINE MARKETÉRMI

Po 5 mesiacoch intenzívneho absorbovania vedomostí o online marketingu som si uvedomil v akej nevýhode sú firmy, ktoré sa snažia predrať medzi vlkmi bez toho, aby čo i len tušili o čom online marketing je a aký je dnes dôležitý. Pochopil som, prečo o veľkých spoločnostiach neustále počujem a ako je možné, že ma ich reklama naháňa na každom kroku. Môže za to more investovaných prostriedkov, ktoré sa lejú do oddelení špecialistov a marketérov a tí denno denne tvoria a inovujú.

Z NULY NA 20 000 ZA 60 DNÍ 

Pred pár mesiacmi som nemal ani len tušenie o tom, čo online marketing je a aká je to drina. Rozhodol som sa to teda otestovať na vlastnej koži.

Zrodila sa myšlienka a tak stále evidovaný na úrade práce, som si začal pripravovať projekt osobného blogu. Ten som tvoril postupne od základov, podľa informácií, ktoré som vstrebal. Príprava trvala približne mesiac čistého času.

Od definovania myšlienky, štruktúry, obsahu a komunikačných kanálov. Cez napísanie textového obsahu, tvorby redakčného plánu, stanovenia cieľov, až po samotné zakúpenie témy, domény a hostingu, vybudovanie a doladenie webu a očakávaného spustenia.

Spustenie projektu vo mne vyvolalo zmiešané pocity. Na webe je toho strašne veľa a ja som bol len ďalšia smietka. Prečo by si mal niekto všimnúť mňa? Po zavesení prvých článkov a reakcií ľudí sa však začalo diať to, s čím som úplne nerátal.

Čítanosť nepoznaného a úplne nového webu je po pár dňoch stovky užívateľov denne a tisíce zobrazení. Zapojil som sa aj do súťaže Bloger roka 2017. V nej ma spomedzi 105 nominovaných blogov porota v kategórií ,,nováčik,, vybrala do TOP 10. A počas finálového galavečera som môj blog zbadal na krásnom 2.mieste.

MALO ŠTÚDIUM ONLINE MARKETINGU ZMYSEL? 

NAJLEPŠIE JE VYŽIADAŤ SI FEEDBACK.

Čo na náš blog hovoria odborníci, ktorí vo ,,fachu,, pôsobia niekoľko rokov?

Tony z blogu tonydubravec.com:

,,Páči sa mi celý ten váš drive, ktorý máte. Neviem posúdiť, ako vám funguje pri podnikaní, ale ste milý párik, blog dobre vyzerá, viete pracovať so sociálnymi sieťami, preto ste premňa mali určite miesto medzi najlepšími nováčikmi.“

Aleš, ktorý je autorom blogu Photo and Traveling

,,Váš blog je kombinácia pekného a jednoduchého dizajnu spolu s obsahom, ktorý sa dá čítať. Tým myslím, že nepíšete len prázdné slová, aby ste sa vtlačili do minimálneho SEO limitu, ale naozaj majú tie texty hlavu aj pätu. Fotky majú myšlienku a veľmi sa mi páči ako to robíte.’’

Lucka, autorka blogu MOJE-JEDLO

,,Máte zaujímavý blog, niečim iný a sympatický. Páči sa mi váš obsah a to, že ho tvorí mladý manželský pár. Keď som sa začítala, čítalo sa mi to veľmi dobre, ľahko, malo to hlavu aj pätu a výpovednú hodnotu. Oslovili ste ma riešením každodenných problémov.“

ČO DODAŤ

Pre niekoho môžu byť naše výsledky super. Pre niekoho to môže byť zanedbateľné. Ja však viem, že ešte prednedávnom som o tejto oblasti odborne nevedel prakticky nič. Dnes však existuje miesto na internete, na ktoré sa ľudia radi vracajú. Online marketing mi zmenil život a aj napriek tomu, že som ešte stále na úrade práce viem, že toto sú moje posledné dni v ňom. (btw. neviete o nejakej práci?) 😀

Pridaj komentár