Byt do prenájmu? Recept na úspech bez platenej reklamy a realitky. + VIDEO

Máte svoje hniezdočko, no plánujete sa z neho vysťahovať za lepším alebo väčším? Ste nútení odísť kvôli práci alebo iným okolnostiam, nechcete svoj byt predať a tak rozmýšlate prenajať ho? Máme s tým skúsenosť, aj my sme dávali byt do prenájmu. Za 5 dní si náš inzerát pozrelo takmer 1000 ľudí a reagovali desiatky  z nich. Všetko bez platenej reklamy a bez pomoci realitky. A to nemáme žiadnu novostavbu. Dali sme si iba záležať na ponuke a inzeráte.

Nás sa týka ten druhý prípad opustenia bytu. Nie že by sme v našom malom krásnom príbytku neboli spokojní, okolnosti a práca to však zariadili tak, že sme sa presťahovali pár desiatok kilometrov od nášho hniezda do iného. Nevyhli sme sa teda otázke, čo s našim jednoizbáčikom? Padla jednoznačná voľba dať byt do prenájmu. Ale ako?

PRIESKUM TRHU

Aby sme sa v oblasti zorientovali, urobili sme si rýchly prieskum trhu. Odsledovali sme spôsob, akým ľudia a realitky píšu inzeráty a fotia svoje interiéry. Ako si dávajú záležať na tom, aby oni a ich byt vyzerali seriózne, pekne a lákavo. Potom sme na inzerátoch hľadali pridanú hodnotu a snažili sa predstaviť si, že my sme tí, čo byt hľadajú.

Až na pár svetlých momentov môžeme povedať, že inzerenti sú dnes akísi fádni a bez nápadu.  Chcú predať, ale keď predaj nejde, tak sa čudujú prečo. Pritom si nedajú ani tú námahu, aby z kúpelky vypratali žiletky, vysypali smeti, či odložili zabryzganý polovične vybabraný brezový šampón.

Z (NE)PORIADKU PREDAJ?

Každý to pozná. Už ste zabývaní a máte doma svoj vlastný (ne)poriadok. Potom sa poobzeráte po byte a sami seba sa pýte, ako začať a čo s tým všetkým haraburdím, keď moje ciele sú:

  • Chcem byt prenajať do dobrých rúk
  • Chcem byt prenajať za normálnu cenu

BYT DO PRENÁJMU V 5 JEDNODUCHÝCH BODOCH

1. POPRATAŤ

Jedno sviatočné pondelkové ráno, kedy sa obloha konečne rozjasnila a slniečko presvietilo celý byt sme sa rozhodli konať. Okná, podlaha, zrkadlá, nábytok, kúpelka – všetko od podlahy po strop sa pratalo a čistilo, až sa blýskalo.

2. NAARANŽOVAŤ

Po poprataní celého bytu nastala fáza aranžovania. Jednu izbu sme zaplnili všetkým nepotrebným z druhej izby a tú druhú sme vyladili do detailov tak, aby vyzerala ako z obrázku nižšie.

3. NAFOTIŤ 

Keď bola izba naaranžovaná, nafotili sme si ju z rôznych uhlov a nezabudli sme aj na detailíky. Potom sme fotkám jemne upravili jas a farbu.

4. NAPÍSAŤ INZERÁT

Ľudia potrebujú podrobnosti, pretože potom majú veľa otázok. Tak som dal dokopy niečo  jednoduché a detailné. Snažil som sa zvýrazniť tie najpodstatnejšie informácie.


TIP PRE TEBA

Skrátený vzor nášho inzerátu: 

Ponúkame do prenájmu veľmi pekný, plne zariadený 1 izbový byt po čiastočnej rekonštrukcii. Byt prenajímame na dlhodobo, len pre vážny záujem! Vhodný pre jednu osobu alebo pár. Vo výhode sú záujemcovia bez domácich zvierat a nefajčiari. Rozloha bytu je 42m2 a nachádza sa na 3 poschodí s orientáciou na západ /polovicu dňa svieti slniečko/.

Byt je vybavený: plastové okná, plávajúce podlahy, predsieňový nábytok …. atď. V byte je murované jadro a prerobená kúpeľňa a wc. Byt disponuje 2mi loggiami a k bytu prislúcha pivnica. Do bytu sa vchádza novými bezpečnostnými vchodovými dverami.

Rekonštrukciou prešiel aj bytový dom: zateplený, výmena vstupných dverí, balkónových zábradlí, výmena dvoch výťahov / osobný, nákladny / a vstup do bytového domu je na čip.

V blízkosti bytového domu: zastávka MHD (prestupný uzol), škola, škôlka, reštaurácia Mc Donald, nákupné strediská Kaufland, Billa, Tesco, pošta a ostatné služby.

V cene sú energie a internetové aj televízne pripojenie!


5. ZVEREJNIŤ

Ostáva už len uverejniť inzerát. Skvelé frekventované inzertné miesta, ktoré ponúkajú priestor zadarmo:

+ PRIDANÁ HODNOTA

Chceli sme dať ponuke niečo viac. Niečo, čo človeka zaujme a možno ho aj nadche. Chceli sme dostať človeka do bytu prostredníctvom obrazovky. Vytvoriť v ňom atraktívny pocit a vyvolať predstavu o tom, ako sa v tom byte prechádza. A tak sme vytvorili toto kratučké videjko:

Čo poviete? A to stačilo len trošku námahy a nápadu. Nevravím, že fotky a video sú svetové. Reakcie ľudí a okamžitý predaj je však znakom, že ľudia majú radi pridanú hodnotu a ju aj očakávajú.

WIN – WIN

Snažte sa napísať čo najdetailnejší inzerát a nafoťte skutočný stav bytu. Ušetrí vám to množstvo času a do bytu vám to privedie iba skutočných záujemcov.

Logicky platí: radšej mať 10 obhliadok s 10 potenciálnymi záujemcami, ako mať 100 obhliadok, z ktorých väčšina záujemcov sa na byt príde iba pozrieť, pretože zo zle nafotených fotiek a nezrozumiteľného inzerátu si nevedeli o stave vytvoriť predstavu.

Do plne zariadeného bytu sme hľadali podnájomníka, ktorý by sa o neho staral s podobnou láskou, akou sme sa starali my. Preto sme ho nedali do opatery prvému záujemcovi, ale záujemcu sme si po niekoľkých kolách obhliadok vybrali my.

Dajte si aj vy záležať na každom detaile. Príprava inzerátu sa zdá byť nepodstatnou banalitou, avšak častokrát platí, že postoj, ktorý máme k takýmto maličkostiam v našom živote, odráža postoj aj k tým ostatným maličkostiam.

A nakoniec, taký inzerát je predsa len aj naša-vaša vizitka.

Pridaj komentár