Chcete nový prezentačný web alebo e-shop? Potrebujete redizajnovať logo, navrhnúť a zmodernizovať marketingovú komunikáciu? Potom je tu pre vás dotácia pre podnikateľov na marketing, ktorá vám preplatí 50 % z celkových nákladov. Mne sa to podarilo a 50 % mi preplatili a aj mi to výrazne pomohlo. Toto je návod pre vás ako na to.
Krátky predslov
Žijeme v dobe, v ktorej sa zíde každá pomoc na to, aby sme sa navrátili do normálnych koľají.
Každý, kto sleduje môj blog vie, že som taký malý špekulant, ktorý vyhľadáva a následne využíva všetky dostupné dotácie a grantové schémy, ktoré sa týkajú podpory podnikania a osobnostného, či odborného vzdelávania. Najnovšie sa mi podarilo využiť podporu tzv. kreatívny voucher a prostredníctvom tohto grantu mi bolo preplatených viac ako 2000 € z celkovej ceny tvorby novej web stránky, dizajnu a marketingu pre novovznikajúcu značku mojej rodinnej firmičky.
Využiť a pomôcť
Ku každému z podporných programov, ktorými som úspešne prešiel som na tomto blogu napísal podrobný návod. Kreatívny voucher je ďalším z nich. Moje články pomohli mnohým a verím, že tento pomôže ďalším.
Chalani nižšie by o tom vedeli hovoriť:
Na tomto blogu ste sa už mohli dozvedieť to:
- Ako získať dotáciu 5600 € na začiatok podnikania
- Ako si nechať preplatiť rekvalifikačné kurzy, až do hodnoty 2500 €
- Ako vycestovať do krajín Európy na odborné konferencie a workshopy úplne zadarmo
ČO JE KREATÍVNY VOUCHER?
Kreatívny voucher je niečo ako virtuálny darčekový šek, ktorý vám preplatí 50% nákladov z celkovej ceny marketingového plnenia, avšak do maximálnej výšky podpory 4600 € pre oblasť reklamy a marketingu.
To znamená, že si u vybraného kreatívca/marketéra necháte vytvoriť web stránku, reklamu a marketing v hodnote maximálne 9 200 € a kreatívny voucher vám preplatí polovicu.
Čo predchádza žiadosti o kreatívny voucher?
Na úplnom začiatku musí byť vaša potreba.
Ste etablovaný podnikateľ?
Ste podnikateľ (s.r.o., živnostík, atď.) a váš starý web je nefunkčný, zastaralý a nespĺňa ciele? Chcete prejsť na e-shop? Alebo chcete web redizajnovať, zmodernizovať vašej firme logo, podporiť svoj biznis reklamou, či osviežiť biznis novou marketingovou stratégiou a komunikáciou?
Alebo to chcete všetko v jednom balíku?
Ste začínajúci podnikateľ?
Rozbiehate podnikanie a preto potrebujete vytvoriť nový, reprezentatívny a spoľahlivý web, so všetkým, čo k tomu patrí? Chcete si nechať vytvoriť nové logo, promo video, vizitky, reklamu a ďalšie marketingové nástroje pre úspech svojho biznisu?
Alebo to chcete všetko v jednom balíku?
Ako vidíte, v oboch prípadoch je potreba urobiť niečo so svojou marketingovou komunikáciou, priblížiť sa modernému digitálnemu prostrediu a tým naštartovať alebo reštartovať svoje podnikanie.
Prečo požiadať o kreatívny voucher?
Ak ste sa našli v jednej z potrieb, existujú tri dôvody, prečo o kreatívny voucher požiadať:
Ušetrite
- načo by si ste mali niekedy potom platiť plnú sumu za zhotovenie marketingového diela, keď teraz môžete dostať 50% nákladov späť
Konkurencia nespí
- grant je limitovaný, bola by škoda prísť o túto podporu a nevyužiť ju v dobe, kedy konkurencia inovuje svoju marketingovú komunikáciu
Ceny idú hore
- online prostredie je budúcnosť a marketingové agentúry si sú toho vedomé, preto sa ceny služieb pohybujú už iba nahor
Kto môže o kreatívny voucher požiadať?
- O kreatívny voucher môže požiadať každý subjekt (právnická a fyzická osoba), ktorá spadá do kategórie MSP, teda do mikro, malých a stredných podnikov. To sú také podniky, ktoré majú od 1 do 249 zamestnancov a ročný obrat od 0 do 50 mil. €
- Zároveň to musia byť subjekty, ktoré prejdú tzv. testom podniku v ťažkostiach. Čo v preklade a v jednoduchosti znamená, že subjekt nemôže byť v strate, konkurze alebo dlhu. Test v ťažkostiach by mala za vás vyplniť ekonómka.
Aké sú nevýhody žiadosti o kreatívny voucher?
- Prvou nevýhodou je počet formálnych náležitosti, ktoré musíte ako žiadateľ vyplniť, podpísať, odovzdať a odkomunikovať. Jedná sa o celý rad zmlúv a dokladov. Netreba však zúfať, dá sa to v pohode prežiť. Stačí sa obrniť trpezlivosťou a snažiť sa mať vo veciach poriadok.
- Druhou nevýhodou je, že za celú prácu za zhotovenie diela musíte marketingovému kreatívcovi zaplatiť. Tých 50 % z celkovej ceny vám preplatia, až ak bude dokončené všetko, čo ste zadali do žiadosti. Mne to preplatili cca. do 30 dní ododňa dokončenia webu.
Aké sú výhody žiadosti o kreatívny voucher?
- Prvou výhodou je, že celý proces prebieha v úzkej komunikácii s človekom, ktorého vám pridelia po úspešnej registrácii. Tento projektový manažér vás hladko prevedie celým procesom a bude vás vždy informovať, čo, kedy a ako treba vyplniť a odovzdať.
- Druhou výhodou je, že ak ste nič nezamlčali a dielo nechali vyrobiť poctivo, tak si môžete byť istý, že vám tie peniaze nakoniec prídu a projekt vám z polovice určite preplatia.
POTREBUJETE POMÔCŤ?
- mám skúsenosť s celým procesom ako získať kreatívny voucher
- živým sa marketingom, tvorbou webov a značiek
… takže toto všetko pre vás dokážem zrealizovať:
- strategicky navrhnem a vytvorím webovú stránku / e-shop
- navrhnem a postarám sa o marketingové kampane
- pripravím značke dizajn manuál (logo a merkantílie)
- zmanažujem celý projekt
Kliknite na môj web www.matuskasicky.com , nájdete tam portfólio mojich projektov. Medzi nimi aj také, ktorým som zodvihol tržby o 70 % alebo zvýšil návštevnosť webu o 300 %.
Ako hodnotím kreatívny voucher?
Kreatívny voucher sa stal pre mňa veľkou pomocou. V čase, keď som nedisponoval takým kapitálom, aby som si mohli dovoliť otvoriť dobre vyzerajúcu a kvalitne spracovanú značku sa tento grantový program stal dôvodom, prečo som sa odhodlal do toho ísť. Dnes je táto rodinná značka hotová, prináša zákazky a z dlhodobého hľadiska značka spĺňa všetko, aby mohla pôsobiť v očiach zákazníkov dôverne a spoľahlivo.
Veď posúďte sami. Výsledkom je www.credes.sk
Návod, ako požiadať o kreatívny voucher.
… alebo ako som požiadal o kreatívny voucher ja?
Pre niekoho môže byť ťažšie predstaviť si na základe zmluvných podmienok a množstva informácií, ako proces žiadosti o kreatívny voucher vyzerá. Preto popíšem v základoch jednoducho a krátko, ako som postupoval ja.
Upozorňujem, že takto som podával žiadosť pre kreatívny voucher v roku 2019 ja. V nových výzvach sa postup môže viac, či menej líšiť!
1.Definoval som si potrebu (projekt)
S bratom som dostal biznis nápad a pripravili sme si k nemu biznis plán. Vďaka biznis plánu a aj vďaka tomu, že sa sám živým marketingom som vedel, že potrebujem od odborníkov vyhotoviť celé marketingové a komunikačné plnenie, aby sa okolitý svet o mojej rodinnej firmičke mohol dozvedieť, aby firmička pôsobila dôveryhodne a aby som sa mal čím prezentovať pri jednaní s klientami (zákazníkmi).
2. Kontrola podmienok
Pozrel som sa na to, či:
- spĺňam definíciu mikro, malého a stredného podniku
- nechal som si u účtovníčky vyhotoviť test v ťažkostiach
- podnikal som dlhšie ako 6 mesiacov k podaniu žiadosti
- nerobil som nelegálnu činnosť, mal som čistý register, žiadne nedoplatky a podlžnosti
Ak by sa ukázalo, že niečo z toho nie je v poriadku, žiadosť o voucher môžem už v tejto fáze zabaliť. Ale keďže všetko, aj v rámci ďalších podmienok bolo v poriadku, pokračoval som v procese ďalej.
Plné znenie podmienok k výzve nájdete v tomto dokumente.
3. Príprava zadania
Predtým než sa pustíte do oslovovania realizátorov (teda agentúry alebo kreatívcov), ktorí vám majú pripraviť cenovú ponuku a následne jeden z nich zhotovovať dielo musíte vedieť, čo od nich idete žiadať. Spíšte si teda zoznam úkolov a diel, ktoré si chcete nechať vyhotoviť.
V mojom prípade zoznam toho, čo si chcem nechať vyhotoviť vyzeral nasledovne:
- Logo
- Logo ikona
- Animácia loga
- Informačná webová stránka
- Vizitky
- Emailový podpis
- Polep auta
- Potlač textilu
- Grafika na facebook
- Hlavička a pätička na formality
- Promo fotografie
- Promo video
4. Vyplnenie zadania
Po tejto príprave vyplníte Zadanie pre zhotovenie cenovej ponuky, čo je oficiálny dokument, ktorý pošlete dopytovaným realizátorom do mailu. Je to celkom rozsiahly excelovský dokument, ktorý však obsahuje poznámky takže verím, že zvládnete jeho vyplnenie.
5. Oslovenie realizátorov
Ak už máte definované, čo konkrétne chcete, je čas osloviť minimálne troch realizátorov, teda spoločnosti, ktoré sa nachádzajú v zozname oprávnených realizátorov. Tento zoznam nájdete na oficiálnej stránke grantového programu v časti galéria realizátorov.
Každému z troch vybraných realizátorov napíšete mail so žiadosťou o cenovú ponuku v rámci pripraveného marketingového plnenia (bod 3.). Tí vám odpíšu a vyhotovia cenovú ponuku. Ten kto vám dá najvýhodnejšiu ponuku, ten je oprávneny zhotoviť vám dielo.
E-maily s cenovými ponukami si v prípade kontroly zo strany poskytovateľa grantového programu uchovajte. Táto požiadavka je definovaná aj v podmienkach žiadosti o kreatívny voucher.
MÔJ REALIZÁTOR
Realizátor môjho projektu sa stal Marek Hrebík. Šikovný grafický dizajnér a programátor zo Starej Ľubovne, ktorý je oficiálne zapísany medzi realizátormi grantovej schémy. Chlapec má cit pre vizuálne umenie, proces kreatívneho vouchera ovláda a dobre sa s ním komunikuje. Ak teda hľadáte niekoho overeného a spoľahlivého, určite ho kontaktujte. Pár jeho diel na ukážku nižšie.
6. Vyhodnotenie zadania
Vyplňte ďalší z excelovských dokumentov Záznam z vyhodnotenia cenovej ponuky, ktorý má už jednoduchšiu štruktúru a pojednáva o tom, aké ste obdržali cenové ponuky, od koho a kto bude konečným realizátorom.
7. Online registrácia
Ak je vyhlásená výzva pre odvetvie reklama a marketing, tak na oficiálnej stránke by ste mali nájsť online registračný formulár, do ktorého uvediete:
- vaše základné osobné údaje
- stručný opis projektu
- informácie o tom, kto bude budúci realizátor
- predpokladaný termín vyhotovenia diela
- výšku pomoci, o ktorú žiadate (to je tých 50 % z celého nacenenia)
8. Úspešne zaregistrovaný
Ak ste odoslali registračný formulár, na mail vám príde potvrdzujúca správa o úspešnej registrácií, aj s prideleným referenčným číslom, ktoré je základným poznávacím znakom pre vašu žiadosť. Toto číslo sa s vami bude ťahať, až do konca.
POZOR
V tomto maily dostanete aj veľmi dôležitú informáciu, ktorá znie: S online registráciou Vašej Žiadosti o poskytnutie pomoci prostredníctvom kreatívneho vouchera Vám bola rezervovaná požadovaná hodnota kreatívneho vouchera KV.
V preklade to znamená, že peniažky, o ktoré žiadate sú v systéme pre vás rezervované a keď v procese nevyvstane žiadna komplikácia, preplatenie nákladov máte takmer isté. A poviem to ešte inak, to znamená, že celkový balík vyčlenený na kreatívne vouchre je obmedzený. Takže, kto skôr príde, ten skôr berie.
Po otvorení výzvy, teda dlho nečakajte a skúste veci do bodu č. 8 urobiť, odoslať a registrovať, čo najskôr!
9. Overenie
Po obdržaní mailu, musíte čakať. V pozadí totiž administrátori overujú vašu oprávnenosť požiadať o kreatívny voucher. Ak dopadne overovanie úspešne, príde vám na mail predvyplnená oficiálna žiadosť o kreatívny voucher, ktorú spolu s prílohami musíte doplniť a prekontrolovať.
10. Podpísanie a zaslanie
Podpísané a prekontrolované dokumenty, medzi ktorými je žiadosť o kreatívny voucher pre fyzické osoby, alebo žiadosť o kreatívny voucher pre právnické osoby, spolu s ďalšími prílohami a vyhláseniami zašlete späť do sídla organizátora grantového programu. Tých príloh bude viacero a sú medzi nimi okrem iného aj tie z bodu č. 4 a 6.
11. Je to oficiálne
Po tom, čo vami odoslané dokumenty budú doručené organizátorovi, nasleduje opäť fáza overovania, kontroly úplnosti a správnosti dokumentov. Ak bude všetko v poriadku, bude vám doručená zmluva, vďaka ktorej sa oficiálne stávate príjemcom pomoci kreatívneho vouchera. Zmluvu podpíšete a odošlete organizátorovi.
12. Uzatvorenie zmluvy o dielo
V tomto bode kontaktujete realizátora, ktorého ste si vybrali, že vám bol kreatívny voucher schválený a že vám teda môže začať zhotovovať dielo. Obé strany podpisujete zmluvu o dielo, ktorá musí obsahovať marketingové plnenie, ktoré ste si definovali v Zadaní pre zhotovenie cenovej ponuky (bod č. 4) a musí byť v súlade so schválenou žiadosťou.
Vzor zmluvy o dielo
(jej obsah sa môže meniť na základe požiadaviek vyhlasovateľa grantovej výzvy)
13. Tvorba diela
Je to tu! Nastáva fáza, kedy v spolupráci s realizátorom zhotovujete dielo (web stránku, vizitky, logo, fotky, video) skrátka všetko, čo ste si definovali vo vašom pláne.
14. Žiadosť o preplatenie
Ak sa vám dielo podarilo zhotoviť, zaplatíte realizátorovi plnú sumu za jeho prácu a organizátora požiadate o preplatenie kreatívneho vouchera. Žiadosť o preplatenie bude obsahovať:
- faktúru za dielo
- potvrdenie z účtu o úhrade
- čestné prehlásenie o úspešnej realizácii
- dokumentáciu o zhotovenom diele (upnite na usb alebo cd screeny toho, čo vám grafik zhotovil)
15. Kontrola a preplatenie
Ak je všetko v poriadku a neurobili ste nikde chybu, gratulujem, trpezlivosť ruže prináša a voucher vám do niekoľkých týždňov bude preplatený.
Všetky informácie o kreatívnom vouchery nájdete na www.vytvor.me
Odporúčam pozrieť si najmä:
Postup ako získať kreatívny voucher uľahčí aj táto infografika